Wybór oferenta – trzecie zapytanie na dostawę leków
PROTOKÓŁ Z WYBORU OFERENTA
w ramach zapytania nr zapytanie nr 09/2020/EFS/9.2.5
ogłoszonego dnia 15.06.2020r.
w ramach realizacji projektu pn: „Niesprawność nie musi być barierą – kompleksowe działania opiekuńcze dla osób 60+”, współfinansowanego ze środków EFS RPO WSL 2014-2020 w trybie zapytania ofertowego.
Podmiot prowadzący postępowanie: Hospicjum Sosnowieckie im. św. Tomasza Ap. z siedzibą w Sosnowcu ul. Mjr. H. Hubala-Dobrzańskiego 131
W celu wyłonienia dostawców leków, Hospicjum Sosnowieckie w dniu 15.06.2020r. ogłosiło zapytanie ofertowe w trybie zamówień o wartości powyżej 50.000,00 zł netto.
Postępowanie przeprowadzone zostanie zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w Wytycznych z dnia 22 sierpnia 2019r. w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
- Opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa leków do apteki hospicyjnej.
- Przedmiot zamówienia podzielony jest na cztery pakiety:
Pakiet I Środki odurzające i psychotropowe ( załącznik nr 2/I)
Pakiet II Leki stosowane w zakażeniach ( załącznik nr 2 / II )
Pakiet III Leki przeciwbólowe ( załącznik nr 2 / III )
Pakiet IV Leki różne ( załącznik nr 2 / IV )
- Miejsce dostawy: apteka w Hospicjum Sosnowieckie im. św. Tomasza Ap. , ul. Hubala Dobrzańskiego 131 , Sosnowiec.
- Wielkość i asortyment dostaw będzie uzależniony od bieżących potrzeb Zamawiającego. Podane ilości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie (zwiększyć lub zmniejszyć się). Zamawiającemu przysługuje prawo wyboru ilości zamawianego asortymentu jak również możliwość zmiany asortymentu w razie konieczności w granicach określonych wartością umowy. Leki nie ujęte w specyfikacji stanowiącej Załącznik Nr 2 do SOWUZ będą dostarczane po przeprowadzeniu negocjacji pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. Zamawiający ma prawo modyfikować ilości zamówionych leków oraz ich dawki w granicach całkowitej wartości umowy.
- Zapotrzebowanie będzie składane drogą e-mail.
- Zamawiający ma zarejestrowaną aptekę, która będzie bezpośrednim odbiorcą towaru.
- Wszystkie dostarczane leki, wyroby medyczne, produkty lecznicze oraz preparaty muszą posiadać świadectwo dopuszczenia do obrotu w Polsce (zgodnie z urzędowym wykazem środków farmaceutycznych, pomocniczych) oraz posiadać co najmniej 2 letnie terminy ważności.
- Wraz z każdą zmianą cen urzędowych na leki , wprowadzoną przez Ministra Zdrowia Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie o niej Zamawiającego w najbliższych 3 dniach od zmiany cen urzędowych.
- Towar powinien być dostarczony w ciągu 2 dni od złożenia zamówienia. Leki i towary nagłej potrzeby powinny być dostarczone nie później niż w ciągu 5 – 24 godziny od złożenia zamówienia. W nagłych przypadkach zamówienie może być składane telefonicznie.
- W przypadku gdy Wykonawca nie będzie dysponował w chwili zamówienia , którymś z asortymentów , zwłaszcza nie będzie dysponował którymś z leków, Zamawiający zastrzega sobie prawo do złożenia zamówienia na ten asortyment do innego dostawcy.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo zwrotu asortymentu pomyłkowo wydanego lub nie odpowiadającego jego oczekiwaniom jakościowym. W takim przypadku nastąpi korekta zamówienia , będącego podstawą do wystawienia faktury VAT.
- Szczegółowe zestawienie asortymentu z podaniem ilości znajduje się w Formularzach asortymentowo – cenowych – załączniki nr 2/I , 2/II , 2/III , 2/IV do SOWUZ .
- Jeden oferent może złożyć oferty na wszystkie pakiety lub kilka pakietów lub tylko na jeden pakiet.
- Rozpatrywane będą wyłącznie te oferty, które będą zawierały wszystkie elementy asortymentu w danym pakiecie i które do oferty będą mieć załączony wypełniony odpowiedni załącznik nr 2. Brak oferty cenowej nawet w jednej pozycji w wybranym pakiecie spowoduje odrzucenie oferty
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych w ramach tego samego pakietu.
- Termin realizacji zamówienia:
Okres realizacji zamówienia : Od momentu podpisania umowy do dnia 31.12.2021r.
Termin dostarczenia zamawianego asortymentu – zgodnie ze składanymi bieżącymi zamówieniami (dopuszcza się składanie zamówienia w formie pisemnej, e-mail lub przez telefon ).
- Informacja o upublicznieniu zapytania.
Postępowanie przeprowadzone zostanie zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w Wytycznych z dnia 22 sierpnia 2019r. w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Miejsce upublicznienia zapytania ofertowego:
https://bazakonkurencyjnosci.gov.pl
- Termin składania ofert:
Termin składania ofert wyznaczono na dzień 29.06.2020r., do godz. 12.30 ,
- Kryterium oceny ofert:
1.Przy dokonywaniu wyboru oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria:
- cena (C) – waga 100 %
Każdy pakiet będzie oceniany osobno.
- Kryterium cena (C) – waga 100%
Kryterium będzie rozpatrywane na podstawie łącznej ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w ofercie.
Zamawiający przyzna punkty na podstawie poniższego wzoru:
Najniższa cena
C = —————————————- x 100
Cena badanej oferty
C – ilość punktów przyznana w kryterium cena
Przy ocenie w kryterium „cena” najwyżej będzie punktowana oferta z najniższą ceną brutto.
- Zamawiający dokona wyboru oferty , w ramach każdego pakietu, tego z Wykonawców, którya uzyska w wyniku oceny ofert najwyższą liczbę punktów. Jeżeli nie będzie możliwości dokonania wyboru oferenta, w przypadku gdy dwie lub więcej ofert otrzymają taką samą, największą liczbę punktów, Zamawiający przeprowadzi dodatkowo negocjacje cenowe
- Zamawiający odrzuci ofertę:
- której treść nie odpowiada treści SOWUZ,
- zawierającą rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, a Wykonawca nie udowodni realności tej ceny gdy Zamawiający o to poprosi.
- została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
- Warunki do spełnienia przez Oferentów:
O udzielenie zamówienia mogli ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- Zgodnie z prawem farmaceutycznym mogą dostarczać przedmiot Zamówienia do apteki szpitalnej.
- spełniają warunki udziału w postępowaniu opisane w załączniku nr 3 do SOWUZ
- nie są powiązani z Zamawiającym (Oświadczenie – załącznik nr 4 do SOWUZ)
- Wykaz ofert, które wpłynęły do Zamawiającego
Nazwa i adres Oferenta | Data wpływu oferty | Cena brutto |
Farmacol-Logistyka Sp. z o.o. | 29.06.2020 godz. 8.00 | Pakiet I : 21.704,41
Pakiet II : 18.505,64 Pakiet III: 10.525,15 Pakiet IV: 50.485,80 |
- Informacja o spełnieniu warunku braku powiązań.
- Informacja o spełnieniu warunku braku powiązań ze strony Oferentów.
Zgodnie z zapisami pkt. VII zapytania ofertowego Oferenci złożyli stosowane oświadczenie (załącznik nr 5 prawidłowo podpisany).
Oferenci , oświadczyli, że nie są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub Partnerem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy.
Przez powiązania osobowe lub kapitałowe Zamawiającego z Wykonawcą rozumie się w szczególności
- uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadanie przynajmniej 10% udziałów lub akcji;
- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
- pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Stosowne oświadczenia w dokumentacji ofertowej.
- Informacja o spełnieniu warunku braku powiązań ze strony Zamawiającego.
Wszyscy członkowie komisji oceniającej oferty oświadczyli, że nie są powiązani osobowo lub kapitałowo z Oferentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawców lub osobami wykonującymi w imieniu Wykonawców czynności związanych z przygotowaniem złożonych ofert.
Przez powiązania osobowe lub kapitałowe członków komisji z Wykonawcą rozumie się w szczególności
- uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadanie przynajmniej 10% udziałów lub akcji;
- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
- pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Stosowne oświadczenia stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Wybór oferty.
Komisja w składzie : Beata Bandura, Krzysztof Madejczyk , Małgorzata Czapla , po analizie formalnej i merytorycznej oferty, oraz po pozytywnej opinii Farmaceuty Grażyny Bubel, która również sprawdzała ofertę pod kątem merytorycznym, w dniu 03.07.2020r. dokonała wyboru oferenta do dalszej współpracy. Oferta otrzymała maksymalną ilość punktów, tj. 100 pkt.
Data sporządzenia protokołu postępowania: 03.07.2020r.
Załącznikami do niniejszego protokołu są:
- a) Załącznik nr 1 – Oświadczenia członków komisji Zamawiającego o braku powiązań z Wykonawcami, którzy złożyli oferty
- b) Załącznik nr 2 – Potwierdzenie upublicznienia zapytania ofertowego
- c) Załącznik nr 3 – Złożone oferty
Podpisy komisji kwalifikacyjnej:
Beata Bandura
Małgorzata Czapla
Krzysztof Madejczyk